Anmeldelse: In the Bedroom

fredag d. 24. maj 2002 kl: 0. 00 Af: Kendte.dk NY

Handling
Den unge Frank Fowler (Nick Stahl) er forelsket i den separerede mor, Natalie (Marisa Tomei), og det bryder hendes ex-mand Richard (William Mapothor) sig ikke om. Ex-manden bliver voldelig overfor Frank, hvis forældre ser skræmt til. Situationen eskalerer med en katastrofe, og det får Franks forældre ud i en dyb krise.

Skuespillerne
Franks forældre spilles af Sissy Spacek og Tom Wilkinson, der begge blev Oscarnominerede for deres præstation, og de er også filmens bærende personer. Deres underspillede fremstilling af to skræmte forældre, der pludselig bliver udsat for stor sorg og medfølgende ægteskabelig krise er dybt medrivende.

For lang
Filmen er instrueret af debutanten Todd Field, og han har fået en meget realistisk og anderledes amerikansk film ud af sin instruktion. Han benytter sig af en teknik, hvor han klipper væk fra alle former for action i første halvdel af filmen. Han viser hverken volden, beskeden om dødsfaldet, eller de private episoder, som vi ved udspiller sig. Teknikken er spændende, men Todd Field er ikke konsekvent nok i brugen, og til sidst kommer man til at kede sig lidt. In the Bedroom varer nemlig 2 timer og 10 minutter, og det kan den ikke bære. Filmen mangler rytme, dynamik og kortere sekvenser for at holde publikums opmærksomhed fanget så længe.

Channing Tatum hylder sin kone: -Jeg er heldig Syg kronprinsesse aflyser udlandsrejse

Alt i alt
In the Bedroom henvender sig til det voksne publikum, der har tålmodighed til at se en film, der er meget langsom. Hvis man har tålmodigheden, bliver man belønnet med en film, der blev Oscarnomineret for bedste film. – Men se filmen hjemme i stuen, så du kan gå ud at lave kaffe og vande blomster ind i mellem! De små pauser vil ikke gøre det svært at følge med i filmen. Tværtimod.

3 *** ud af 5 mulige