DVD-anmeldelse

mandag d. 19. marts 2007 kl: 0. 00 Af: Kendte.dk NY

Miranda Priestly er den geniale, hårdtarbejdende, altid velklædte og super-ambitiøse chefredaktør på verdens førende modemagasin, Runway. Hun er også en yderst krævende chef, hvilket den ny-uddannede journalistspire Andrea Sachs hurtigt kommer på det rene med, da hun bliver ansat som Mirandas nye anden-assistent. Egentlig har Andy ikke begreb skabt om mode, så hun får sin sag for, mens Miranda jager hende rundt i New York i snart det ene, snart det andet ærinde. Heldigvis er hun både kvik og lærenem, så hun lærer snart at begå sig. De lange arbejdsdage og den evigt rin-gende mobiltelefon tærer dog på både Andys entusiasme og hendes forhold til kæresten Nate, så hun tvinges til at gøre op med sig selv, om jobbet virkelig er ofrene værd.

Den vellykkede filmatisering af Lauren Weisbergers bestsellerroman har gået sin fortjente sejrsgang i biografer verden over. En veloplagt Meryl Streep koster rundt med alt og alle omkring sig i rollen som den krævende, besværlige Miranda Priestly. Det er tydeligt, at den garvede skuespillerinde har moret sig gevaldigt med at spille rollen som chefen fra Helvede, og hun gør det formidabelt. Oscar-nomineringen er fuldt fortjent!

Sådan besejrede sangerinde farlig sygdom Michael Laudrups overskud er faldet markant

Smukke Anne Hathaway ses i rollen som den nyansatte, lidt naive Andy, der langsomt men sikkert lader sig forføre af den glitrende, men farlige modeverden, og som Mirandas første-assistent, Emily, der konstant stresser rundt og er på randen af et nervesammenbrud, ses britiske Emily Blunt, der er aldeles fremragende i rollen. Perfekt sminket og altid klædt i nyeste mode, men alligevel rystende angst for sin skrappe chef. Nyd også en storspillende Stanley Tucci, der yder en af sin karrieres sjoveste præstationer som Runways moderedaktør Nigel, der sin skepsis til trods ender med at blive en slags læremester for den naive Andy.

De stilfulde løjer styres med sikker hånd af instruktøren David Frankel, hvis fortid på successerien Sex And The City ikke fornægter sig i denne komedie om livet i modebranchens inderkreds. Patricia Field står for filmens lækre designerkostumer. The Devil Wears Prada er årets mest moderigtige komedie, som enhver fashionista med respekt for sig selv bare SKAL se!