Gibson dropper Oscar-kampagne

onsdag d. 24. november 2004 kl: 0. 00 Af: Kendte.dk NY
 

Mel Gibson planlægger ikke en kostbar markedsføringskampagne af filmen “The Passion of The Christ” op til Oscar-nomineringerne. Tendensen i Hollywood går ellers den modsatte vej for tiden, og filmselskaberne forsøger at skabe så meget medieopmærksomhed om deres film som muligt.

Det lavede prins Henrik på Tenerife

“Den her film skal bedømmes ud fra dens kunstneriske kvaliteter, ikke ud fra hvem der bruger flest penge på annoncer. Det er det der er meningen med Filmakademiets priser.” siger Bruce Davey, der driver produktionsselskabet Icon Productions sammen med Mel Gibson.

Egon Olsen får opkaldt gade efter sig

Da “The Passion of The Christ” blev lanceret, brugte Gibson også kun et minimalt beløb på annoncering af den. Men takket være omtale i medierne indspillede filmen alligevel omkring 600 millioner dollar. Selvom der ikke vil blive ført en dyr Oscarkampagne, planlægger Gibson dog ekstra forestillinger af filmen og at sende gratis DVD-kopier af den til medlemmer af det amerikanske Filmakademi og andre prisuddelinger.

Del din kommentar

Forsiden lige nu