Naomi sagsøgte avis

onsdag d. 18. februar 2004 kl: 0. 00 Af: Kendte.dk NY
 

Naomi Campbell anklagede avisen, Daily Mirror, for at have krænket privatlivets fred, ved at bringe detaljer om hendes behandling hos Anonyme Narkomaner. Sagen bliver anset for at være af principiel karakter, da afgørelsen fortæller noget om, hvor dybt medierne lovligt kan grave i de kendtes privatliv.

I retten blev det først afgjort, at avisen havde brudt deres tavshedspligt ved at trykke detaljerede oplysninger om Naomis stofmisbrugs-behandling. Derefter blev sagen anket og her blev resultatet noget anderledes. Ankeudvalget dømte nemlig Naomi til at betale for alle avisens sagsomkostninger. Begrundelsen for det var, at Naomi først havde benægtet, at hun tog narkotika og at sagens detaljer derfor var af almen interesse.

Del din kommentar

Forsiden lige nu