Medie: Udnytter kongehuset

Smykkedesigner Mai Manniche har ifølge Se og Hør endnu engang og stik imod alle regler udnyttet de kongelige i sin markedsføring 

Udgivet Opdateret

Smykkedesigner Mai Manniche er endnu engang kommet i søgelyset.

Nu for at udnytte det danske kongehus i markedsføringen af sit smykkefirma JEWLSCPH.

Det skriver Se og Hør, der i weekenden bragte nogle billeder fra kongefamiliens nylige tur til Schweiziske Verbien. 

Mine QUEENøreringe

Netop nogle af disse billeder, hvor man blandt andet ser prinsesse Isabella, har Mai Manniche delt i et par opslag på sin Instagram-story.

– Smukt smykket med mine QUEENøreringe – perfekte til et cool hverdagslook, skriver hun ifølge Se og Hør i opslaget.

Fremgår klart

Det på trods af, at det klart fremgår af kongehusets hjemmeside, at den kongelige familie ikke ønsker at indgå i markedsføringssammenhæng.

Fra Kongehusets hjemmeside

Projekter med et markedsførings- eller andet kommercielt formål imødekommes som udgangspunkt ikke, da Kongehuset og den kongelige familie ikke ønsker at indgå i markedsføringssammenhænge.

Fotos og videoer af den kongelige familie må derfor ikke benyttes i reklamer og andet salgsmateriale

Se og Hør skriver også, at Kongehuset ifølge en Reddit-bruger, der har gjort hoffet opmærksom på misbruget, nu har reageret og rettet henvendelse til Mai Manniche.

Mediet har uden held forsøgt at få en kommentar til sagen fra både Mai Manniche og Kongehuset.

Dronning Mary ses her sammen med sine og kong Frederiks fire børn i tronsalen på Christiansborg Slot på tronskiftedagen den 14. januar.

Ikke første gang

Det er ikke første gang, Mai Manniche benytter de kongelige i sin profilering.

Det skete også i februar i nogle opslag på Instagram, som hun dog hurtigt valgte at slette igen. 

SKREVET MED HJÆLP AF KUNSTIG INTELLIGENS

Denne artikel er lavet med hjælp af kunstig intelligens fra Labrador og efterfølgende kvalitetssikret af en af vores journalister.

Powered by Labrador CMS