Dette sexikon er Playboys sidste nøgenmodel

fredag d. 4. december 2015 kl: 19. 00 Af: Ritzau Fokus
 
Pamela Anderson, der i dag er 48 år, fortæller, at hun først bad om sine sønners tilladelse, før hun sagde ja til Playboys tilbud.

Pamela Anderson, der i dag er 48 år, fortæller, at hun først bad om sine sønners tilladelse, før hun sagde ja til Playboys tilbud. Foto: Paul A. Hebert/PAUL A. HEBERT/INVISION/AP

“Baywatch”-baben Pamela Anderson skal posere som den sidste nøgenmodel på forsiden af Playboy.

Det har nok ofte været i spøg eller af frygt for konen, når mænd i tidens løb har sagt, at de læste Playboy på grund af artiklerne. Men fremover må man regne med, at den er god nok. Det berømte dameblad annoncerede nemlig i oktober, at de fremover ikke vil trykke billeder af nøgne kvinder.

Gammel kending: Dagens Babe er et sikkert hit på enhver badestrand

Til gengæld slutter Hugh Hefners magasin, der de seneste 60 år har promoveret en glamourøs livsstil til millioner af mænd over hele verden, showet af i fornem stil.

Den sidste kvinde til at posere nøgen bliver nemlig 90’ernes helt store sexidol, den barmfagre blondine Pamela Anderson.

– Jeg fik et opkald fra Hugh Hefners advokat, der sagde: “Vi vil ikke have nogen anden. Der er ingen andre, vil du være på den sidste forside i Playboy?”, fortæller Anderson til Entertainment Tonight.

Pamela er ingen nybegynder

Det bliver den fjortende gang, at den canadisk-fødte model og skuespiller pryder forsiden, og det er en rekord i Playboy-henseende.

Ifølge Playboy er det den frie adgang til porno på nettet, der har fået bladet til at afslutte traditionen med at bringe nøgenbilleder, og det giver god mening, mener Anderson.

– Det er svært at konkurrere med internettet. Og naboens pige eksisterer ikke længere. Hun tager selfies op under tøjet, så der er ikke noget mysterium længere. Det har ikke den samme charme eller uskyld, som det havde engang fortæller modellen.

Brystbombe fylder 50 år

Om det kan vende skuden for Playboy, at droppe nøgenmodellerne er usikkert, men det er tydeligt, at skibet har taget vand ind længe. Magasinet er gået fra et oplag på 5,6 millioner kopier i 1975 til omkring 800.000 i de seneste år.

/ritzau/FOKUS

Del din kommentar

Forsiden lige nu