Luksusfælden-ekspert misbrugt i fupkampagne

tirsdag d. 7. november 2017 kl: 7. 49 Af: Elo Christoffersen

Eksperten fra Luksusfælden er blevet brugt i en fupreklame.

Én af Luksusfældens eksperter, Jan Swyrtz er blevet misbrugt i en fupkampagne.

Det bryder eksperten fra Luksusfælden sig ikke om:

– Problemet er, at folk betaler 250 dollars – tror jeg det er – for at komme i gang. Det er et problem for folk, der søger lykken. Det er folk, der i forvejen ikke har meget. Så det synes jeg ikke, at jeg skal sættes i forbindelse med, fortæller Jan Swyrtz til Kendte.dk.

Luksusfælden-deltager levede som teenager: - Jeg skal ikke se programmet i aften

Dit navn sættes på spil. Hvordan har du det med det?

– Sådan ser jeg ikke på det. Dette er ikke noget jeg kan gøre noget ved. Der er også masser af mennesker, som har skrevet til mig og gjort mig opmærksom på fupreklamen. Men det er som at slå i en dyne. Jeg kan ikke gøre noget ved det, hvis bagmændene sidder i Afrika eller sådan nogle steder. Man er magtesløs, siger Jan Swyrtz.

– Det eneste vi kan gøre er, at gå frem og sige “Dette har vi ikke noget med at gøre. Hold jer langt væk, for det er svindel”, forklarer Jan Swyrtz.

Jan Swyrtz: -Det er bekymrende

Det bekymrer Luksusældens ekspert, at mange danskere hopper på en fupreklame:

– Jeg synes det er bekymrende, at så mange måske tror at dette ikke er svindel. Der er sågar nogle, der inde under reklamen har skrevet, at det er svindel. Men der er nok nogle, som har ment at det så troværdigt ud, slutter Jan Swyrtz.

Hos TV3 er man dybt forarget over den falske hjemmeside:

– Jeg vil gerne slå fast, at hjemmesiden er falsk i forhold til brugen af TV3’s programmer og eksperter – herunder Luksusfælden, som nævnes. Vi tager selvfølgelig fuldstændig afstand fra hjemmesiden, siger communications manager hos MTG (Herunder TV3), Mette Barnes til Kendte.dk og fortsætter:

– Vi mener i øvrigt, det er dybt forkasteligt at forfalske et program som netop Luksusfælden, der har så høj grad af troværdighed og som forsøger at hjælpe danskerne ud af deres økonomiske kriser og som netop ikke opmuntrer til hurtige og letkøbte økonomiske fiflerier. Vi tager altid misbrug af vores programmer seriøst, og vores advokater er i gang med at belyse sagen yderligere.

CSIS: -Giv agt – det er fup

Den sponsorerede fupkampagne vinder i følge CSIS pæn udbredelse hos håbefulde “bliv rig i en fart” unge. Men giv agt; det er fup, advarer CSIS.

Reklamen er på dansk.

Der står:

– Hun skred fra Luksusfælden, da eksperterne kaldte hende håbløst naiv. Nu vælter pengene ind. Her afslører hun hemmeligheden.

Det er sponsoreret indhold fra noget, der hedder Baking Buzz.

Luksusfælden: Gæld kostede Mia kærligheden

Du kan læse mere om Luksusfælden her.



Del din kommentar

Forsiden lige nu