Jay Z svarer igen på kritik efter kæmpeinvestering

mandag d. 27. april 2015 kl: 12. 29 Af: Ritzau Fokus
 
Jay Z giver ikke meget for kritikken af hans nye musiktjeneste Tidal.

Jay Z giver ikke meget for kritikken af hans nye musiktjeneste Tidal. Foto: Paul A. Hebert/PAUL A. HEBERT/INVISION/AP

Jay Z svarer nu igen over for de kritikere, der mener, at hans store satsning på musiktjenesten Tidal har været et kæmpe flop.

Tjenesten er for dyr at bruge, og der mangler en gratis version, som dem man finder hos konkurrenterne.

Anmeldere ikke tilfredse med Beyoncé og Jay-Z

Sådan lød kritikken i sidste uge fra en række kritikere af den nye streamingtjeneste Tidal, som stjernerapperen Jay Z står bag.

Men kritikken har ikke noget på sig, mener den populære kunstner og forretningsmand, som grundlagde Tidal i marts.

– Tidal klarer sig helt fint. Vi har 770.000 brugere, og vi har ikke engang været i gang i en måned. Det tog Spotify ni år, før de blev succesfulde. Vi er her for det lange løb, så I skal give os en chance for at vokse os større, så vi også kan blive bedre, skriver Jay Z på sin Twitter-profil.

Og ifølge rapperen er Tidals fokus ikke udelukkende at tjene penge. Det handler nemlig mere om at give musikere og fans en god oplevelse med musiktjenesten.

– Vi lavede tjenesten for at give folk den bedste oplevelse med musikken. Både i forhold til at give fans et godt produkt, men også i forhold til at hjælpe kunstnere med at give deres fans nogle gode oplevelser, skriver han.

I marts købte Jay Z Tidal for 56 millioner dollar. Det svarer til næsten 390 millioner danske kroner.

Jay-Z og Beyoncé med vild overraskelse: Kærligheden blomstrer

Læs Jay Z forsvare sin musiktjeneste på Twitter lige her: https://twitter.com/s_c_

Ritzau Fokus

Del din kommentar

Forsiden lige nu