Alexandra-sang flopper totalt: Så lidt er der til velgørenhed

Ifølge Ekstra Bladet er der ikke mange penge fra sangen til den velgørenhedsorganisationen.

Offentliggjort Sidst opdateret

I november 2018 sprang grevinde Alexandra ud som sangerinde med nummeret ‘Wash Me Away’, hvor en del af sangens overskud var øremærket til velgørenhed.

Nummeret indspillede hun til fordel for den svenske velgørenhedsorganisation Star For Life, der hjælper fattige og udsatte børn i det sydlige Afrika til at få en chance i livet.

– Jeg har altid godt kunnet lide at synge, og jeg har i lang tid godt kunnet tænke mig at afprøve mine evner, sagde grevinde Alexandra dengang.

74.000 afspilninger

Nu kan Ekstra Bladet fortælle, at ‘Wash Me Away’ siden udgivelsen er blevet hørt 74.000 gange.

Michael Højris, faglig konsulent i Dansk Musiker Forbund, fortæller til avisen:

– Vi plejer at bruge som tommelfingerregel, at man får tre øre per stream på Spotify. De tre øre skal så fordeles mellem komponisten, pladeselskabet og kunstneren.

En hurtig hovedregning ender så på cirka 2200 kroner i indtjening.

Ifølge Ekstra Bladet er 74.000 afspilninger det, et ‘normalt’ hit har i Danmark. I døgnet.

Det har ikke været muligt for bladet at få en kommentar fra hverken grevinden eller Star for Life. Du kan læse mere om sangen og organisationen HER.

Holdt det hemmeligt

Selv om grevinde Alexandra kastede sig ud i opgaven uden de store betænkeligheder, så var beslutningen om at indspille sangen ikke en, hun delte med sine børn, prins Nikolai og prins Felix, eller sine venner, før hun kunne spille nummeret for dem.

– Jeg holdt det meget hemmeligt. Jeg spillede sangen for mine børn hver for sig, og de sagde begge med det samme “hov, det er jo dig”, da de hørte den.

– Man kan høre det på min engelske accent, og den måde jeg former nogle ord på. Men det har virkelig taget fusen på min familie og på mine venner, at jeg har gjort det, sagde grevinde Alexandra tilbage i november.

Powered by Labrador CMS