Fifty Shades of Grey sætter gang i danskernes frække fantasier

Fifty Shades of Grey filmen har sat godt gang i danskernes frække fantasier.
Udgivet Opdateret

Da den længe ventede trailer til Fifty Shades of Grey filmen blev frigivet, bredte den sig som en steppebrand på internettet.

På blot en uges tid er traileren blevet vist cirka 20 millioner gange og spørger man den danskejede erotiske webshop, Sinful.dk, har den – ligesom bøgerne – sat godt gang i danskernes frække fantasier.

– Vi havde regnet med, at der godt kunne komme flere ordrer på Fifty Shades of Grey sexlegetøj, da traileren udkom, men vi er overraskede over at efterspørgslen i Danmark er steget med næsten 40 % på bare én uge, fortæller Mathilde Mackowski, der er stifter og medejer af Sinful.dk.

Men selvom stigningen i Sinfuls danske webshop er meget markant, er den faktisk endnu højere i de andre skandinaviske shops og i den finske. Sverige ligger i toppen med en stigning på næsten 129 procent, mens Norge lige nøjagtigt er fordoblet. På tredjepladsen kommer Finland med en stigning på næsten 88 procent.

Noget af det mest bemærkelsesværdige omkring den store stigning i efterspørgslen efter Fifty Shades of Grey sexlegetøj er, at kunderne, siden traileren udkom, har købt flere produkter fra serien ad gangen.

Hvor Sinful.dk normalt oplever, at de fleste kunder køber et enkelt eller et par Fifty Shades-produkter ad gangen, har mange indenfor den seneste uge købt 5-10 produkter på én gang.

– Det virker som om traileren virkelig har sat gang i folks fantasier, så de for alvor har fået lyst til at eksperimentere mere. Det er dejligt at se, for variation kan være nøglen til et godt sexliv og dét at prøve noget nyt kan være med til at holde gnisten i live i forholdet, slutter Mathilde Mackowski.

Powered by Labrador CMS