Harry og Meghan interview er en guldgrube
Det nært forestående Oprah interview med hertugen og hertuginden af Sussex kan nærme sig Super Bowl niveau
Det er på søndag den 7. marts den amerikanske TV-station CBS sender et imødeset Oprah Winfrey interview med prins Harry og Meghan Markle. Interviewet, der løber over skærmen i den bedste sendetid forventes alene i USA at tiltrække op mod 50 millioner seere.
Men det bliver også en mediebegivenhed af de helt store i Storbritannien. Her har gratis-kanalen ITV købt retten til at bringe interviewet med én dags forsinkelse. Det skriver blandt andet Mirror.
Mediet slår også fast, at det meget vel kan vise sig som en vanvittig god forretning for den den britiske TV-station.
Vanvittigt prisleje
Man regner nemlig med, at i omegnen af 15 millioner briter vil se med og det betyder en eksplosion, når det gælder reklameindtægter. Ifølge en eksperten Jonathan Shalit er annoncører nemlig være parate til at lægge 100.000 engelske pund for et 30 sekunder langt reklameindslag under udsendelsen.
Det svarer til godt og vel 850.000 danske kroner.
”Det er årets interview. ITV får op mod 15 millioner seere, da det jo er en milepæls-begivenhed,” siger Jonathan Shalit.
En guldgrube for parret
Det er som Kendte.dk tidligere har skrevet rygtedes, at Harry og Meghan stiller op til interviewet kvit og frit. Men ifølge Jonathan Shalit skal man ikke tage fejl. Det er en guldgrube for dem. Han mener nemlig at parret med interviewet, der vil nærme sig Super Bowl niveau målt på interesse og seere, hænger et gigantisk prisskilt om halsen på sig selv i forhold til fremtidige TV-optrædener.
“De er på en opadgående bane med hensyn til indtjening,” siger han.
Men det har de vel også et eller andet sted brug for til at finansiere deres ganske dyre liv i mondæne Montecito ved Santa Barbara, Californien, hvor de har slået sig ned. I øvrigt med Oprah Winfrey som en af de nærmeste naboer.