Herligt nyt til 90210-fans
Ny podcast skal mindes 'gamle dage' og samtidig være en hyldest til afdøde Luke Perry.
Det er efterhånden tre årtier siden, ungdoms-kultserien Beverly Hills 90210 for første gang løb over TV-skærmene. Ikke blot i oprindelseslandet USA – men over stort set hele verden.
Alligevel er serien fortsat et kæmpe hit. Også blandt nutidens unge.
Artiklen fortsætter under videoen
Nu går to af de populære karakterer fra serie, Donna og Kelly, i det virkelige liv Tori Spelling og Jennie Garth, så sammen om et nyt Beverly Hills tiltag.
De to i dag voksne kvinder og nære veninder laver ifølge People en podcast, hvor de vil tale om og diskutere forskellige episoder og happenings fra serien, der løb over ti sæsoner, inden der blev sat punktum i år 2000.
“Vi hører hele tiden fra fans, at de slet ikke kan forstå, vi rent faktisk er ‘bedste veninder’. Vi ville lave en veninde-app og kombinere den med Beverly Hills til ære for fansene. Vi har rigtig meget at tale om. Det bliver så sjovt,” forklarer Tori Spelling til mediet.
I forbindelse med lanceringen kommer Jennie Garth med en melding, som nok vil overraske de fleste.
“Jeg tror ikke, jeg har set en eneste episode helt til ende. Men nogle gang har jeg serien kørende i baggrunden, når jeg for eksempel laver mad. Så mindes jeg alle de ‘unge mennesker’ i billedet og de vigtige forbindelser og venskaber, vi knyttede samt alt den sjov, vi havde,” siger hun.
De to veninder og skuespillere fortæller også, at de især håber at kunne dele specielle minder om deres elskede ven Luke Perrey, i serien Dylan McKay, der gik bort i en alt for tidlig alder i 2019.
”Vi tror det bliver en fest at genoplive og se nogle af de specielle øjeblikke, vi skabte sammen med ham,” siger de.
De forklarer desuden, at de er begejstrede for at skulle hylde et show, hvis arv lever videre med alt, hvad det nu engang indebærer.
“Der var forfærdelige tider og virkelig gode tider. Det var 10 utrolige år og vi glæder os til at se tilbage på dem,” slutter de.
Podcasten går i luften første gang på iHeartRadio den 9. november.