Turister strømmer til efter royalt bryllup
Windsor har oplevet et turistboom efter prins Harry giftede sig med Meghan Markle.
Siden maj 2018 er turister strømmet til den engelske by Windsor. Anledningen til, at byen er blevet noget af en turistattraktion, er brylluppet mellem prins Harry og Meghan Markle.
Brylluppet fik prominente kendisser til at strømme til, men siden da har mange været interesseret i at besøge byen.
Det har betydet noget af et økonomisk boom.
Det skriver Daily Mail.
Stigende overnatninger
Da prins Harry giftede sig med Meghan fulgte hele verdenen med. Men byen hvor de blev gift, og hvor de senere har bosat sig, er verdenen nu også begyndt at interessere sig så meget for, at de besøger byen.
Artiklen fortsætter efter videoen.
I 2018 steg antallet af overnattende gæster med 56 procent. Windsor har fået besøg af 181.000 besøgende, og det er omtrent 65.000 flere besøgende end året før.
Slottet i Windsor
Også stedet, hvor den amerikanske skuespillerinde giftede sig med sin prins, er blevet populært. Siden parret gav hinanden deres ja i St George’s Chapel, har stedet som huser kapellet oplevet en stigning af besøgende.
Faktisk betragtes slottet i Windsor som den mest populære turistattraktion i Storbritannien for tiden. I de seks måneder efter brylluppet steg antallet af besøgende på slottet med 92 procent.
Foruden de royale attraktioner, huser Windsor også klassiske sightseeing-destinationer som Legoland Windsor, Ascot Racecourse og Eton College, som kunne være et ekstra log på vægtskålen, når der skal bestemmes om, turen faktisk skal gå til Windsor.
Masser af souvenirs
I forbindelse med det royale bryllup, blev det antaget af, hvad der svarer til Danmarks Statistik, at det ville generere i omegnen af 500 millioner pund i souvenirs, besøgende og overnatninger.
Royal Collection Trust har oplevet et øget antal besøgende og salg af souvenirs som når helt op på 72 millioner pund. De har desuden opgjort, at der har været en stigning på 15 procent af solgte entrebilletter til Windsor Castle og Frogmore House.