Klovn Forever fik fantastisk åbningsweekend

mandag d. 28. september 2015 kl: 19. 00 Af: Anne Mejdahl Daugbjerg
 
Klovn Forever sparkede forgængeren af piedestalen og blev den tredjemest sælgende film i åbningsweekenden. Foto: Mark Fellman

Klovn Forever sparkede forgængeren af piedestalen og blev den tredjemest sælgende film i åbningsweekenden. Foto: Mark Fellman

Med 184.180 solgte billetter inklusiv snigpremierebilletter i åbningsweekenden har KLovn Forever både slået forgængeren Klovn The Movie og skabt den tredjebedste åbningsweekend for en dansk film nogensinde

Hverken Vild med dans, premieren på tredje sæson af Broen eller det gode weekendvejr kunne bremse årets mest ventede danske biograffilm. Siden premieren i torsdags har danskerne i stor stil valfartet til biografer over hele landet for at se Klovn Forever. Det har resulteret i den tredjebedste åbningsweekend for en dansk biograffilm nogensinde. Helt præcist blev der i weekenden solgt 133.299 billetter – rekorden uden snigpremierebilletter har Anja og Viktor, som i 2001 solgte 150.813 billetter i premiereweekenden – og når man tæller snigpremierebilletterne med, er filmen helt oppe på 184.180 solgte billetter. Dermed lykkedes det også Klovn Forever at slå Klovn – The Movie, som i 2010 solgte 167.122 billetter inkl. snigpremierebilletter.

Afsløring: Denne dato får ny Klovn-sæson premiere Kongerne af pinlige situationer vender tilbage til tv-skærmen

Hos Nordisk Film Distribution er der kæmpe glæde over resultatet. Marketingschef Frederik Honore udtaler:

– Selv med de helt enorme forventninger, der har været til Klovn Forever, er dette en fantastisk åbningsweekend. Vi havde håbet på en flot weekend med over 100.000 billetter, men at vi ligefrem slår Klovn The Movie når vi også tæller snigpremierebilletterne med, er noget vi kniber os selv i armen over her til morgen. I fem år har selv de største danske megasucceser ikke kunnet matche den første klovn-films åbningsweekend, så vi er lykkelige over, at filmen kommer så kraftfuldt fra start. Når vi samtidig ved, at filmen får et virkelig godt ”word of mouth” er der grund til, at tro på, at filmen kan levere ekstraordinært godt på den lange bane.

Del din kommentar

Forsiden lige nu