Prinsesse Madeleine møder nu kritik

Kommerciel kongelig, klinger ikke godt, mener royal ekspert

Offentliggjort

Prinsesse Madeleine går nu for alvor nye veje uden for det royale spor. 

Lancerer hudplejeprodukt

I samarbejde med firmaet 'Weleda' lancerer hun hudplejemærket 'MinLen', som ifølge hende selv er udviklet med særligt fokus på unge og familier.

Men ikke alle er ubetinget begejstrede for den nye forretningssatsning, skriver Svensk Dam.

Kommerciel kongelig

I P4 Stockholm sætter den royale ekspert Ebba Kleberg von Sydow spørgsmålstegn ved, om prinsessen kan balancere rollen som kongelig med et kommercielt projekt.

Svært ved at se

Svenske prinsesse Madeleine

- Her er der en stor kommerciel aktør involveret. Så hvordan det kan kombineres, har jeg lidt svært ved at se, udtaler hun til mediet.

Ny æra

Projektet beskrives som begyndelsen på en ny æra for prinsesse Madeleine, og måske også et farvel til det traditionelle kongelige liv, som hun i forvejen har haft en løsere tilknytning til efter flere år i udlandet.

Har givet grønt lys

Det svenske kongehus har dog givet hende grønt lys til projektet bare ikke markedsføring under en kongelig titel.

Blandede reaktioner

Hvordan det vil bliver modtaget bredt under hendes andet navn 'Madeleine Bernadotte' vides endnu ikke. 

Men ifølge Kleberg von Sydow er reaktionerne i offentligheden allerede blandede.

Powered by Labrador CMS